Historische Vereniging Wormerveer

Beginpagina > Diversen > De Zaan

17044-e.jpg
Eindelijk na een paar kilometer zwoegen, kwam water in zicht en waggelend van een schots, gleden we er zachtjes in.
Maar bij de Zaanbrug aangekomen, begon de ijspret op nieuw. Nog dichterwas het pakijs door de sterke wind in de zaanbocht bijeen geschoven. Een groen kanadese kano zat bovenop een groot ijsveld en kon niet verder.
Met een gevoel , alsof wij de hele dag hadden gevaren, stapten wij voldaan in Wormerveer aan wal
B12035-4.jpg
Zaangezicht op Rijst fabrieken de Unie Hollandia Gortfabrieken
De_Zaan_1.jpg
De_Zaan_10.jpg
Lentefeest Ons Huis in Wormeveer in 1928
De_Zaan_11.jpg
Gymnastiekvereniging Hercules-Hebe houdt een zgn. strikjescollecte ter versteviging van de kas in 1928.
De_Zaan_12.jpg
WFC-aspiranten in 1928 behalen de eerste prijs bij de QSC-aspiranten seriewedstrijden.
De_Zaan_13.jpg
De Wormerveerse speeltuinvereniging krijgt een vaandel aangeboden door een damescommite in 1928.
De_Zaan_15.jpg
WFC1 wint met 3-2 tegen Bloemendaal1 in 1928.
De_Zaan_16.jpg
19 september 1928 ringrijderij en harddraverij-wedstrijden op de Zaanweg.
De_Zaan_17.jpg
In het gymnastieklokaal vierde de heer Hoogterp zijn 25-jarig jubileum aan de MULO-school.
De_Zaan_18.jpg
Ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van de heer A. de Smit als fabriekschef bij Wessanens Koninklijke Fabrieken bracht het in beeld gebrachte muziekkorps hem een serenade aan de Tasmankade, later Cor Bruijnweg.
De_Zaan_19.jpg
De Nederlands Hervormde kerk aan het Noordeinde in 1928.
121 bestanden op 11 pagina(s) 1

Kies een taal: