Historische Vereniging Wormerveer

Beginpagina > Collecties > Marieke Lammertink

BF14049.jpg
Wessanen fabrieken aan de Noorddijk. Foto is van omstreeks 1916. Links kunt u de waterkering zien d.m.v. zandzakken
F03196.jpg
Gezicht op de Noordersluis
F05785.jpg
Krommenieërpad met links Zevenhuizen
F06317.jpg
Krommenieërweg bij de kruising Lindelaan. Gezicht van Oost naar West
F06371.jpg
Het uitgaan van de R.K. Kerk aan de Marktstraat, daarnaast rechts de eerste Katholieke School. Op de voorgrond Leo Groep
F07115.jpg
Gezicht op de Zeeheldenbuurt (de Ruyterkade) met brug naar de Noorddijk
F07555.jpg
Zaanweg t.h.v. ongeveer nr. 119-120 bij de Marktstraat. Later was hier Herenmode v.d. Born gevestigd.
F08171.jpg
Wasserij Hartog - Foto uit 1913 - Cornelis van der Meulen. Transport ging per paard en wagen, door de gehele Zaanstreek werden de goederen bij particulier en fabrieken opgehaald. o.a. bij Verkade, Hille, Albert Heijn, Bijenkorf enz.
Ook in Amsterdam waren diverse bedrijven klant bij K. Hartog en Zonen. Pas in 1919 begon de gedeeltelijke vervanging met automobielen. De paarden graasden op het terrein van de oude molen aan de overkant van de sloot. Achter de fabriek was een paardenstal ingericht voor 4 paarden.
Op de Eerste Kruisstraat staan de paardenwagens gereed om te vertrekken met: van links naar rechts op de bok.
Fr. Jongewaard - Ab van Zon - J. Sman. Voor de deur - K. Jongens.
F09007.jpg
Zaanweg 93 omstreeks 1925. Later bekend als Huis te Zaanen
F09057.jpg
Wormerveerse Stoomspuit tijdens brandweeroefening op het toenmailig Marktplein bij de "Jonge Prins" omstreeks 1911. Deze stoomspuit was o.l.v. "Commandeur" Cornelis Klinkenberg (rechts op de foto)
F10078.jpg
Krommenieërpad omstreeks 1915 met links de Gereformeerde Kerk en rechts de Christelijke school
F12251.jpg
Muziekvereniging de "Koninklijke Harmonie Excelsior". Op de foto voor de Nieuwe Sociëteit. t.g.v. het 40-jarig bestaan in 1925.
Gehurkt vooraan: Piet Aten en Piet Rem.
Zittend van links naar rechts: Henk Bruyn, Klaas Bakker, Gerrit Roos, dirigent B. Sombroek en Thomas de Vries.
Eerste rij staand van links naar rechts: Jan van Heek, Ab Roos, Klaas Stoel, Dirk Boon, Bram Voster, Klaas Kreder, Gerrit Krom, Jacob Rem, Trijntje Zonderland, Jan Bloemraad, Dien Sombroek, Neeltje Roos, Jan Jacob Boot, Maarten Groot en Henk Teer.
Tweede rij staand: Jaap Boot, Barend Schoone, Dirk Bruijn, Cor Sint, Loo v.d. Wulp, Dirk Bloemraad, Piet Boot, Cees Ham, Arie Praag, Jan Roos, Gerrit Dik, Wiilem Atem, Leen Sluijs, Dirk Sluijs, Theo Sombroek, Jacob Smit, Chris Rond, Jan de Vries, Jan Valk, Hendrik Ossenbruggen, Henk Bloemraad en Jan Siekerman.
Bovenste rij; Klaas Voster, Piet Aten, Piet Krom, Willem Groot, Jan Ossenbruggen, Klaas Bloemraad en Jacob Jan Boot.
31 bestanden op 3 pagina(s) 1

Kies een taal: